Európa prémium autó márkái egy kézből

06 20 530 8084 Hívja vezető tanácsadónkat hétköznapokon 9-18 óráig! Fundamenta belépés Ajánlatkérés HU

Minden az autóvásárlásról -Kalamár Norbert interjú

2015-06-15

Autóvásárlás során mindig a maximumra törekszünk, hiszen számos szempontot kell figyelembe vennünk ahhoz, hogy pénzünkért a legjobb ajánlatot kapjuk.

Döntésünket sok esetben megnehezíti a piacon végbemenő változások és körülmények, a szűkös és korlátozott kínálat, ezért manapság elengedhetetlen az eligazodáshoz egy megfelelően tájékozott, képzett, megbízható szakértő és forrás.

A PrémiumAutók.hu szakértői 15 év alatt mindig arra törekedtek, hogy megtalálják a legjobb ajánlatot ügyfeleik igényei szerint, melyhez jelentős segítséget nyújtott a nagy múltra visszatekintő európai prémium partnerhálózatuk is.

A következőkben Kalamár Norbert, a PrémiumAutók.hu ügyvezetője, és vezető prémium autó tanácsadója osztja meg tapasztalatait és javaslatait a megfelelő döntéshez.

Rendkívül fontos a tapasztalat, és a kellő tájékozottság a piacon. Mióta dolgozol az autókereskedői szakmában?

Kalamár Norbert:
„14. éve dolgozom az autókereskedelemben, ezt megelőzően minden esetben egy piacvezető márkakereskedés új autó részlegén. Több márka, több kereskedés, több tapasztalat. Mindig törekedtem az ügyfelek maximális kiszolgálására. Sok ügyféllel baráti kapcsolatot táplálok a mai napig. 10 évvel ezelőtti ügyfelem is felhív, hogy tanácsot kérjen és nem feltétlenül autóvásárlás témában.

Meg kell ismerned az ügyfelet és igényeit. El kell nyerned a bizalmát, ezt tartom a legnehezebbnek és egyben a legfontosabbnak.

Ha ez megvan, akkor hálás, visszatérő ügyfeled lesz, aki nyugodt szívvel ajánl majd másoknak is. A legtöbb értékesítő csak a „mában” él, nem nézi, hogy az ügyfél valamikor lecseréli az autóját, ismerősei vannak, akiknek tud ajánlani.”

Hogy változtak a körülmények a kezdetekhez képest, mire érdemes jobban odafigyelni egy autóvásárlás során?

Kalamár Norbert:
„Sokkal tudatosabbak lettek a vásárlók. Internetről sok információ beszerezhető, hogy mi az, ami egy vásárlás során kockázatos lehet.

A leggyakrabban előforduló kérdések: garantált futásteljesítmény, sérülésmentesség. Az autóinkat csak megbízható és leinformálható kereskedésektől szerezzük be. Ez többnyire márkakereskedés, de több éve a német piacon jelenlévő kereskedéstől is nyugodt szívvel hozunk autót. Ezek a kereskedések nem tekernek vissza órát, valamint nem adnak el sérülésmentesnek, sérült autót. Az ilyen kereskedéseknek sokkal fontosabb a jó hírnevük, nem fogják egy kétes eladással ezt megkérdőjelezni. Több mint 5 éve a piacon vagyunk és még nem volt olyan gépjármű eladásunk, aminél ennek az ellenkezője felmerült volna. Alvázszámot már az elején lekérünk, így igény esetén már a megrendelés előtt ezt az ügyfél rendelkezésére tudjuk bocsájtani, ami alapján le tudja informálni egy márkakereskedésnél, de természetesen ezt mi is megtesszük.
Ami még kiemelendő, hogy az elmúlt években sok magyarországi behozatallal foglalkozó cég jelent meg a piacon. Minden esetben fontosnak tartom, hogy amennyire lehetséges, az ügyfél bizonyosodjon meg a cég múltjáról, valamint köztartozás mentességéről. Ezzel sok későbbi bonyodalomtól megkímélheti magát. Mi minden esetben az ügyfél rendelkezésére bocsájtjuk cégkivonatunkat.

Mik voltak a leggyakrabban felmerülő igények a vásárlók részéről, és milyen javaslatokat tettetek?

Kalamár Norbert:
„Mivel mi minden teendőt elvégzünk az autó kiválasztásától az itthoni regisztrációig, így teljes körű szolgáltatást nyújtunk. Ami kérésként gyakran felmerül, az az autó beérkezése utáni, és a teljes vételár kiegyenlítése előtti állapotfelmérés, egy az ügyfél által megjelölt márkaszervizben. Ennek semmi akadálya, természetesen ebben is partnerek vagyunk, mivel nekünk is fontos, hogy az autó abban az állapotban legyen, mint amiben megállapodtunk, és az is fontos, hogy az ügyfél is maximálisan érezze, hogy nincs takargatni valónk.

Az ügyfél jelenlegi autójának beszámítása is előfordul igényként. Természetesen több kereskedő partnerünk van, akik be tudják számítani. Abban is tudunk segíteni, hogy a rendelkezésre álló internetes felületeinken is meghirdessük, ezért itt is törekszünk arra, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást.
Ami még felmerülhet, az egy utólagos extra beszerelése. Az esetek többségében erre is van lehetőség az autó átadásáig, több kapcsolatunk is van erre a célra.
Emellett bármilyen finanszírozási formát meg tudunk oldani a rendelkezésre álló partnereinknek köszönhetően: Biztosítást, garanciahosszabbítást, mindent, ami az autóval kapcsolatos.”

Az utóbbi években fokozódott a kereslet a külföldről behozható autók iránt, milyen tapasztalatod van ezzel a tendenciával kapcsolatban?

Kalamár Norbert:
„Valóban megnőtt a kereslet, ezt természetesen mi is érezzük. Több összetevője van, de a legfontosabb, hogy a válság miatt az új autó eladások drasztikusan visszaestek. Ennek megfelelően hazánkban már nincs megfelelő használt autó kínálat. Ha példaként azt vesszük, hogy itthon hozzávetőleg 10 db BMW kereskedés van, és valaki biztos forrásból szeretne autót venni, akkor ezen kereskedések kínálatából tud választani. A mi esetünkben ez több 100 kereskedés kínálatát jelenti. Itthoni kínálat esetén az ügyfél kompromisszumot fog kötni, míg ha minket bíz meg, akkor szinte 100%, hogy olyan autóban fog ülni, mint amit megálmodott.”

Mi a különbség egy külföldről vásárolt gépjármű, és egy hazai környezetből származó autó között?

Kalamár Norbert:
„Itthon sokkal nehezebb a valóságnak megfelelő autót találni. Ha megnézzük az itthoni kínálatot, akkor a legtöbb gépjármű sérülésmentes, kevés kilométeres, hölgy tulajdonostól, garázsban tartott, nemdohányzó, stb. Sok esetben a kereskedők az ügyfél igényekhez igazítják a kínálatot. A véleményem, hogy a legtöbb esetben nehezebb jó döntést hozni akkor, amikor az ügyfél látja az autót. Meglátja, beleszeret és onnantól már nem hallgat a környezetében lévő szakember tanácsára. Amikor meg megvette, akkor derül ki, hogy visszatekert órás, vagy totálkáros volt az autó. Én is többször találkoztam ilyen autóval, amikor ismerősöm megkért, hogy nézzek rá egy általa itthon kinézett autóra.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a német közlekedési morál teljesen más, mint az itthoni. A kinti utak minősége sokkal jobb, többnyire autópályán teszik bele a legtöbb kilométert az autókba, így kevésbé használódik el.”

Milyen forrásból származnak az autók, és milyen garanciális opciók vannak?

Kalamár Norbert:
„Azt már említettem, hogy márkakereskedés, vagy leellenőrizhető múlttal rendelkező német kereskedés legyen. Ez már egy nagyon jó szűrési feltétel, itt nagyot hibázni már nem nagyon lehet. Amennyiben az autó még gyári garanciával rendelkezik, akkor az itthoni márkaszervizben érvényesíthető, abban nincs különbség hol helyezték először forgalomba, a gyári garancia európai garancia. Amin már nem él a gyári garancia, arra kiterjesztett garanciát adunk, ami közel azonos a gyári garanciával.„

Rengeteg sztereotípia terjed a külföldi autóvásárlás adminisztrációs nehézségeiről, mennyiben más az általatok nyújtott szolgáltatás a piacon fellelhető többi szolgáltatáshoz képest?

Kalamár Norbert:
„Tudom, hogy ezt minden konkurens és minden kereskedő elmondja, de nekünk elsődleges szempont, hogy az ügyfél elégedett legyen. Nem záródik le a folyamat az autó átadásával, minket nyugodtan hívhat, ha későbbiekben szüksége lenne segítségre bármiben.
Minden információt elárulunk a kiválasztott autóról, és ha még sem az, amire eredetileg gondolt, akkor keresünk másikat.
Volt már olyan, hogy kerestünk autót az egyik ügyfél számára, de közben talált itthon megfelelőt, és megmondtam, hogy az egy jó vétel, azt kell megvenni. Nem minden esetben vagyunk versenyképesek, valamikor van jobb döntés, tudni kell az ügyfelet elengedni. Ez az ügyfél biztos, hogy a bizalmat és tanácsot meghálálva a következő cserénél is megkeres minket.”

Végezetül: személy szerint milyen autót választanál?

Kalamár Norbert:
„Ha most én vásárolnék, akkor egy BMW 520d touringot választanék. Ebben erősen benne van, hogy közel 3 évig dolgoztam BMW szalonban, valamint, hogy hamarosan bővül a család. Hozzám elég közel áll a BMW, de természetesen akkor sem lennék szomorú, amennyiben hasonló kategóriában az általunk kínált márkák közül kellene választanom. Minden márkának megvan az előnye és hátránya, mindenki hosszasan tudna mesélni az élményeiről, ez lehet pozitív és negatív is.

Különbözőek vagyunk és ezért is szép ez a szakma, hogy különböző ügyfelekkel megtaláljuk a közös hangot.”

Tekintse meg Ön is BMW, Mercedes, Audi, Porsche és MINI prémiumautó kínálatunkat, kérjen személyre szóló ajánlatot, és mi megkeressük, behozzuk, és a teljes ügyintézést vállalva átadjuk kiválasztott autóját!


Szóljon hozzá Ön is!